23 Μάρτιος, 2014

Οι γενναίοι των σχολείων

Ποτάμι

Έντεκα μαθητές Λυκείου – αγόρια και κορίτσια με καθαρά βλέμματα και δρομολογημένα όνειρα. «Απ του χρόνου όμως θα έχουμε μόνο μια ώρα πληροφορική την εβδομάδα», μου είπε κάποια στιγμή η Χρύσα. «Και έτσι τα ψηφιακά μας ταξίδια θα περιοριστούν». Γιατί να μειωθούν αλήθεια οι ώρες πληροφορικής στο Λύκειο στον Κρουσώνα; Με ποια λογική;

Στην Κρήτη συνάντησα και τα παιδιά του Κρουσώνα. Έντεκα μαθητές Λυκείου – αγόρια και κορίτσια με καθαρά βλέμματα και δρομολογημένα όνειρα. Ο ένας θα γίνει γιατρός, η άλλη δικηγόρος, η τρίτη αξιωματικός. Ο Κρουσώνας έχει γύρω στους 3.000 κατοίκους και είναι 22 χιλιόμετρα έξω από το Ηράκλειο στους ανατολικούς πρόποδες του Ψηλορείτη. Αμπέλια και λάδι. Τα παιδιά ήταν παρέα με τον καθηγητή τους Σταμάτη Παπαδάκη - 40 χρονών, έναν από τους νεώτερους Λυκειάρχες της χώρας. Καθηγητή πληροφορικής. Ίσως να την έχετε ακούσει την ιστορία. «Παιδιά Λυκείου κατευθύνουν ρομπότ με κινητά τηλέφωνα». Το ρομποτάκι το είχαν σε μια χάρτινη σακούλα. Σε μια άλλη είχαν μια κούτα με κρητικά καλιτσούνια. Αφού φάγαμε λοιπόν λίγα γλυκοκαλίτσουνα, άρχισε η επίδειξη. Αριστερά – δεξιά – μπρος – πίσω. Όλα αυτά με ένα φτηνό κινητό σε περιβάλλον Android. Το ρομποτάκι υπάκουε και σε φωνητικές εντολές. Και για παράξενη τύχη «συμμορφωνόταν» καλύτερα στις εντολές ενός μαθητή που είχε καταγωγή από την Αλβανία. Γελούσαν και έκαναν πλάκα που αν και κρητικό «το ρομποτάτσι», δεν υπάκουε εύκολα στην κρητική προφορά.

«Απ του χρόνου όμως θα έχουμε μόνο μια ώρα πληροφορική την εβδομάδα», μου είπε κάποια στιγμή η Χρύσα. «Και έτσι τα ψηφιακά μας ταξίδια θα περιοριστούν». Γιατί να μειωθούν αλήθεια οι ώρες πληροφορικής στο Λύκειο στον Κρουσώνα; Με ποια λογική;

«Γιατί μας κόβουν ό τι μας αρέσει;», συνέχισε ο Γιάννης. Ίσως γιατί δεν ξέρουν τι σας αρέσει. Στην πραγματικότητα, δεν έχουν ιδέα τι γίνεται στα σχολεία. Δεν ξέρουν τι κάνει ο Παπαδάκης στον Κρουσώνα, ο Πατσιάς στο Φουρφουρά του ορεινού Ρεθύμνου, ο Σιούτας στο 4ο Δημοτικό Νέας Σμύρνης –για να μην μιλάω μόνο για την Κρήτη - και πολλοί άλλοι γενναίοι δάσκαλοι και καθηγητές.

(Θυμάστε, αλήθεια, την Αγγελική Καμπούρη που βραβεύτηκε από την Διαμαντοπούλου σε διαγωνισμό καινοτομίας και μετά από τρία χρόνια απελύθη από το ΕΠΑΛ Μαγνησίας;).

«Μα οι πληροφορικάριοι και οι γυμναστές κάθονται» θα σου πουν στο υπουργείο. Αυτούς που κάθονται να τους διώξετε και αυτούς που δεν κάθονται να τους επιβραβεύσετε ή τουλάχιστον να μην τους δημιουργείτε εμπόδια. Ο Ομπάμα στην Αμερική καθιέρωσε την «ώρα του κώδικα» και εμείς εδώ κάνουμε ακόμα οριζόντιες μειώσεις; Λες και είναι ίδιες οι ανάγκες για πληροφορική των παιδιών στο Χαλάνδρι που έχουν 10 ίντερνετ καφέ και ίδιες στον Κρουσώνα ή στο Διδυμότειχο.

Λύσεις υπάρχουνε λοιπόν - θα μπορούσαν τα σχολικά προγράμματα να έχουν και μια ευέλικτη ζώνη ανάλογα με τα ενδιαφέροντα, τις επιδόσεις και τις ανάγκες των μαθητών ανά περιοχή. Αλλά οι λύσεις για να φανούν πρέπει να πάψεις να κοιτάς αφ’ υψηλού τον χάρτη.

διαβάστε επίσης