17 Σεπτέμβριος, 2019

Αστικές Συγκοινωνίες∙το πιο σύντομο ανέκδοτο στη Θεσσαλονίκη…

Νίκος Νυφούδης

Για τους περισσότερους Θεσσαλονικείς, ένα από τα βασικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σχετίζεται με τη μετακίνησή τους μέσα στην πόλη. Ως γνωστόν, το μόνο μέσο μαζικής μεταφοράς για την πόλη μας είναι οι πολύπαθες αστικές συγκοινωνίες! Μονοπώλιο μετακίνησης… μονοπώλιο ταλαιπωρίας θα έλεγε κανείς! Γιατί οι συνθήκες μεταφοράς των επιβατών με τα λεωφορεία είναι τριτοκοσμικές: τα δρομολόγια είναι μειωμένα, οι καθυστερήσεις στην πραγματοποίησή τους είναι τεράστιες, οι χρόνοι αναμονής των επιβατών στις στάσεις μεγάλες, η ενημέρωση για το χρόνο άφιξής της κάθε γραμμής είναι είτε ελλιπής είτε λανθασμένη, και οι βλάβες των οχημάτων ουκ ολίγες ακόμα και κατά την διάρκεια των δρομολογίων! Η κατάσταση όμως είναι εξίσου δύσκολη και εντός των λεωφορείων. Στα περισσότερα δρομολόγια υπάρχει πολύ μεγάλος συνωστισμός των επιβατών, πολλά από τα οχήματα του στόλου δεν διαθέτουν κλιματισμό ή και αν διαθέτουν υπολειτουργεί, οι φθορές των λεωφορείων είναι εμφανείς και σε κάθε περίπτωση η εικόνα δεν θυμίζει σε καμία περίπτωση ευρωπαϊκή χώρα.

Η σύγκριση είναι αναπόφευκτη, όχι μόνο για εμένα που λόγω της επαγγελματικής μου δραστηριότητας βρίσκομαι κάποιες ημέρες του μήνα στο Λονδίνο, αλλά και για κάθε πολίτη που έχει ταξιδέψει στο εξωτερικό. Γιατί και εκεί όταν βρίσκομαι, αν δε μπορώ να περπατήσω μια απόσταση, προτιμώ το λεωφορείο παρά το μετρό. Μετρό ή λεωφορείο, λοιπόν; Δίλλημα που απ’ ότι δείχνουν και οι τελευταίες εξελίξεις βάσει των ανακοινώσεων του Πρωθυπουργού στη φετινή ΔΕΘ, θα αργήσει να έχει ο κάτοικος της Θεσσαλονίκης, καθώς το πρόβλημα με τα αρχαία του σταθμού Βενιζέλου μεταθέτει την ολοκλήρωση και έναρξη λειτουργίας του μετρό…στο μέλλον! Πόσο μέλλον; Μάλλον, κανείς δε μπορεί να πει με βεβαιότητα πλέον… 

Το πρόβλημα λοιπόν, των μετακινήσεων των Θεσσαλονικέων είναι τεράστιο και η κατάσταση παραμένει ίδια προβληματική ανεξαρτήτως δημόσιου ή ιδιωτικού χαρακτήρα του οργανισμού, «αριστερής» ή «φιλελευθερης» κυβέρνησης, δημαρχίας Μπουτάρη ή Ζέρβα! Κράτος και δήμος πρέπει να σκύψουν με επιμέλεια και να εργαστούν από κοινού για την επίλυση του σημαντικότατου αυτού προβλήματος, καθώς οι πολίτες της Θεσσαλονίκης αξίζουν σεβασμό και είναι ανεπίτρεπτο να βιώνουν τέτοιες απαξιωτικές εμπειρίες στην καθημερινότητά τους.  Όλοι όσοι έχουμε ή διεκδικούμε ένα θεσμικό ρόλο στην πόλη οφείλουμε να συμβάλουμε τα μέγιστα στην επίλυσή του προβλήματος, και για το λόγο αυτό ίσως για αρχή θα ήταν καλό να αρχίσουμε να χρησιμοποιούμε τα μέσα μαζικής συγκοινωνίας όσοι από εμάς τα αποφεύγουν! Τότε μόνο μπορεί να ευαισθητοποιηθούμε και να δουλέψουμε πιο άμεσα και αποτελεσματικά!