9 Σεπτεμβρίου, 2015

Απαντάμε Τώρα! για την Παιδεία

Το Ποτάμι

Απαντήσεις εφ’ όλης της ύλης έδωσαν τα στελέχη των τομέων Παιδείας του Ποταμιού σε ένα μεγάλο πλήθος, ιδιαίτερα ενδιαφερουσών ερωτήσεων που απεύθυναν οι χρήστες του Facebook το βράδυ της Τρίτης.

Η συζήτηση ανέδειξε για ακόμη μία φορά τη μεγάλη σημασία που έχει για τους Έλληνες ο χώρος της Παιδείας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης ενώ φάνηκαν οι παραλείψεις και τα λάθη των προηγούμενων κυβερνήσεων και ηγεσιών του Υπουργείου Παιδείας τα οποία από την αρχή με υπευθυνότητα και συνέπεια είχε επισημάνει το Ποτάμι.

Τα στελέχη του Ποταμιού ανταποκρίθηκαν με σαφήνεια στις ερωτήσεις απαντώντας σε όλους και για όλα, παρουσιάζοντας τις προτάσεις και θέσεις του Ποταμιού για ποικίλα ζητήματα όπως η πλήρωση των κενών θέσεων εκπαιδευτικών, η διασύνδεση των ΑΕΙ με την αγορά εργασίας, η επιλογή των στελεχών διοίκησης της εκπαίδευσης, το bullying, η κατάργηση της επιβολής ΦΠΑ στην εκπαίδευση κ.ά.

Τις ερωτήσεις σας απάντησαν οι:

Γιώργος Μαυρωτάς, Υπεύθυνος Τομέα Ανώτατης Εκπαίδευσης
Δάφνη Μανουσάκη, Συντονίστρια Ανώτατης Εκπαίδευσης
Μαρία Παπαϊωάννου, Συντονίστρια Τομέα Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Γιώργος Πολίτης, Εμπειρογνώμων Τομέα Ανώτατης Εκπαίδευσης
Τάσος Κακούρος, Εμπειρογνώμων Τομέα Τεχνικής & Επαγγελματικής εκπαίδευσης

Διαβάστε αναλυτικά τις απαντήσεις των στελεχών του Τομέα Παιδείας του Ποταμιού στους χρήστες του Facebook:

Ο πρόσφατος νόμος 4327/2015 για την επιλογή διευθυντών/ριών σχολικών μονάδων απαιτεί ο/η υποψήφιος/α να εξασφαλίσει το 20% των ψήφων του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών. Σε επίπεδο ποσοστού καταλαμβάνει το 34,3% της συνολικής διαδικασίας, έναντι ποσοστού 30% της προηγούμενης διαδικασίας (συνέντευξη).
Δεδομένων ότι:
α) η ψηφοφορία είναι μυστική και κανείς δεν χρειάζεται να τεκμηριώσει την ψήφο του,
β) δεν κρατείται κάποιο πρακτικό από το Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών που να τεκμηριώνει την απόφασή του, αλλά συντάσσεται πρακτικό μόνο με τα αποτελέσματα της διαδικασίας,
γ) δεν μπορούν να γίνουν ενστάσεις για ενδεχόμενη χειραγώγηση της ψηφοφορίας, αλλά μόνο επί της διαδικασίας,
θα ήθελα να μου απαντήσετε αν προτίθεστε να αλλάξετε το σχετικό νόμο. Αν ναι, παρακαλώ να εξηγήσετε πώς θα διασφαλιστεί η αντικειμενικότητα των κρίσεων των διευθυντών/ριών σχολικών μονάδων.
Η επιλογή στελεχών από το προσωπικό μπορεί να είναι ένα δημοκρατικό δικαίωμα αλλά σίγουρα δεν εξασφαλίζει την αξιοκρατία. Ο Σύλλογος θα μπορεί να αξιολογεί ανώνυμα και σε διαδικτυακή πλατφόρμα τον διευθυντή του αλλά δεν θα τον επιλέγει. Εξάλλου, δεν είναι στις αρμοδιότητες του συλλόγου η αξιολόγηση βιογραφικών, έργο που πρέπει να γίνεται από επιτροπές με ειδικούς στο θέμα (Καθηγητές εκπαιδευτικής Διοίκησης και Πολιτικής).

Πέρσι είχαμε ένα ακραίο περιστατικό ακραίας βίας στην εκπαίδευση. Με θύμα τον Βαγγέλη Γιακουμάκη. Που έπεσε θύμα άγριας επίθεσης από ψευτόμαγκες. Με αποτέλεσμα να οδηγηθεί ο άτυχος νέος στην αυτοκαταστροφή. Ήταν θύμα ακραίου bullying. Τι σκοπεύετε να κάνετε, ώστε να πατάξετε την ενδοσχολική βία και το ακραίο δολοφονικό φαινόμενο του bullying; Τι σκοπεύετε να κάνετε ώστε στην εκπαίδευση να δημιουργείται κλίμα ισότητας και δημιουργίας κατά του εθνικισμού και της ξενοφοβίας, του σεξισμού, της ομοφοβίας και γενικώς την πάταξη ακραίων φαινομένων; Εμένα πριν 2 χρόνια πήγαν να με σκοτώσουν για να εγκαταλείψω το σχολείο λόγου της ταυτότητας του φύλου. Το θέμα πήρε τεράστιες διαστάσεις και έφτασε στη Βουλή. Τι σκοπεύετε να κάνετε, τι μέτρα θα λάβετε κατά της σχολικής βίας, του bullying; Ευχαριστώ.
Το Ποτάμι τον Μάρτιο έκανε πρόταση για κοινή συνεδρίαση των επιτροπών κοινωνικών και μορφωτικών υποθέσεων (δείτε στο site μας) για το πολύ σοβαρό αυτό θέμα. Η αντιμετώπιση του bullying είναι βασικά θέμα πρόληψης (να είναι ευαισθητοποιημένοι κι ενημερωμένοι οι γονείς, δάσκαλοι και καθηγητές) και ανοχής στη διαφορετικότητα που θα πρέπει να είναι βασικό στοιχείο της διαπαιδαγώγησης.

Η βαριά φορολογημένη Ελληνική οικογένεια προβληματίζεται πολύ με τα ωράρια των δημοσίων σχολίων, ιδιαίτερα των δημοτικών. Πότε τελικά θα συγχρονιστεί η λειτουργία των σχολείων με την καθημερινότητα του σημερινού Έλληνα πολίτη; Είναι δυνατόν οι εργαζόμενοι γονείς να πηγαίνουν τα παιδιά στις 08.00 το πρωί και να τα παραλαμβάνουν στις 13.00 ή 14.00 το μεσημέρι; Μόνο αν δουλεύουμε 4ώρο.. Ποια η θέση σας στο πρόβλημα αυτό που είμαι σίγουρος πως βασανίζει πολλές Ελληνικές οικογένειες; Ευχαριστώ.
Είμαστε υπέρ της επέκτασης του θεσμού των ολοήμερων σχολείων παντού. Αυτό θα γίνει εφικτό αν στα σχολεία που δεν λειτουργούν ως ολοήμερα καλυφθούν τα κενά. Κι έχουμε προτείνει πώς μπορούν να καλυφθούν (στην αρχή του chat)

Πώς θα αντιμετωπίσετε το γεγονός ότι τα σχολεία ξεκινάνε με πολλά κενά κάθε μα κάθε χρόνο. Τι προτίθεστε να κάνετε για να σταματήσει αυτή η ντροπή;
Αυτό δυστυχώς δεν συμβαίνει μόνο φέτος, απλώς φέτος τα κενά στην εκκίνηση της χρονιάς είναι υπερβολικά (μιλάνε για πάνω από 20,000). Αυτό που μπορεί να γίνει τα επόμενα χρόνια είναι να ξεκινούν πιο νωρίς οι διαδικασίες ήδη από τον Γενάρη (συνταξιοδοτήσεις, μεταθέσεις, αποσπάσεις) ώστε τον Απρίλιο να έχουμε πλήρη εικόνα και να ξεκινάει η διαδικασία επιλογής των αναπληρωτών η οποία θα πρέπει να εκσυγχρονισθεί (ηλεκτρονικές αιτήσεις, διαφανής διαδικασία προτεραιότητας, χωρίς παραθυράκια). Επίσης θα πρέπει να επιστρέψει η πλειοψηφία των δασκάλων και καθηγητών που δεν είναι στην τάξη, αλλά είναι αποσπασμένοι σε κόμματα και άλλους φορείς. Τέλος θα πρέπει να δούμε και το θέμα των νέων διορισμών που έχει παγώσει από το 2010 ενώ με την αναλογία 1 διορισμός για κάθε 10 συνταξιοδοτήσεις θα μπορούσαμε να είχαμε πάνω από 1000 διορισμούς (μόνο φέτος συνταξιοδοτήθηκαν 3000). Διαγωνισμός από το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ) έχει να γίνει από το 2008 και θα πρέπει να γίνει νέος ως μέρος μιας αξιοκρατικής διαδικασίας επιλογής.
Μία είναι η λύση για την ανατροπή αυτού του φαινομένου: Εγγραφές μαθητών τον Ιανουάριο ώστε τα σχολεία έως το Μάρτιο να γνωρίζουν πραγματικά κενά.

Όπως γνωρίζουμε οι απόφοιτοι ιδιωτικών κολλεγίων έχουν πλέον ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τους αποφοίτους των δημοσίων ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας. Το παράδοξο είναι, πως εάν κάποιος έχει χρήματα, μπορεί να πάει και να τελειώσει ένα κολλέγιο σε 3 χρόνια ενώ ο απόφοιτος δημόσιου ΑΕΙ και ΤΕΙ εκ των πραγμάτων θα πρέπει να κάνει 4-5 χρόνια. Αποτέλεσμα είναι οι απόφοιτοι των ιδιωτικών σχολών – κολλεγίων (τα οποία δίνουν πτυχία πανεπιστημίων του εξωτερικού) να βγαίνουν στην αγορά εργασίας νωρίτερα.
Αυτό δεν φέρνει σε μειονεκτική θέση τους σπουδαστές - φοιτητές των δημοσίων ΑΕΙ-ΤΕΙ;
Τι πρόταση έχει το Ποτάμι για το εν λόγω θέμα;
Έχουν διαφορετική αντιμετώπιση στο εθνικό πλαίσιο προσόντων τα τριετή με τα τετραετή προγράμματα. Σε κάθε περίπτωση είναι σαφές ότι δεν μπορεί να εξισώνονται.

-Η Ελλάδα είναι η μόνη ίσως χώρα όπου το φροντιστήριο είναι θεσμός, με ποιον τρόπο το Ποτάμι θα σχεδιάσει αυτόν τον χώρο της εκπαίδευσης, ποιες προτάσεις υπάρχουν;
-Το Ποτάμι θα κάνει μεταρρυθμίσεις που θα καθιστούν τα σχολεία ουσιαστικά ιδρύματα εκπαίδευσης τα οποία δεν θα αναγκάζουν τους μαθητές να καταφεύγουν στα φροντιστήρια σπαταλώντας μεγάλα χρηματικά ποσά;
-Το Ποτάμι έχει επεξεργαστεί μεταρρυθμίσεις που θα καθιστούν τα φροντιστήρια μη αναγκαία;

Καμία σοβαρή μεταρρύθμιση δεν ξεκινά με στόχο να εξαφανίσει κάποιον. Κάθε μαθητής-τρια έχει το δικαίωμα να απευθυνθεί σε συμπληρωματικά φροντιστηριακά μαθήματα. Είναι δικαίωμα του καθενός. Αυτό που οφείλει να κάνει το κράτος για να μειώσει τις ανάγκες των φροντιστηρίων είναι να αποδεσμεύσει το Λύκειο από τις Πανελλαδικές και να βελτιώσει την παρεχόμενη εκπαίδευση με κάθε τρόπο!

Ποια είναι η θέση του κόμματος "Ποτάμι" για το θεσμό των Πανελληνίων και τον τρόπο αξιολόγησης μαθητών; Θεωρείτε δίκαιη την εισαγωγή των υποψηφίων σε σχολές με κριτήριο την συγκέντρωση όσων των δυνατών περισσότερων μορίων; Είναι δίκαιο να κρινόμαστε από ένα γραπτό;
Θα υπάρχει καταρχήν το εθνικό απολυτήριο από το Λύκειο (μπορεί να αρκεί και μόνο του για σχολές χαμηλής ζήτησης) και στη συνέχεια οι πανελλήνιες πρέπει να έχουν την μορφή τεστ γνώσεων και δεξιοτήτων με βάση διεθνή πρότυπα

Μια από τις πολλές κακοδαιμονίες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος είναι ο υψηλός βαθμός συγκεντρωτισμού του. Σε ποιες συγκεκριμένες κινήσεις θα προβείτε για την αποκέντρωσή του;
Στη θέσπιση των αυτοδιαχειριζόμενων σχολικών μονάδων. Να μπορούν να διαχειρίζονται τους πόρους τους και το κτίριό τους. Η χρηματοδότηση να γίνεται άμεσα από το Υπουργείο Οικονομικών βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων

Καλησπέρα σε όλους.
Ποια είναι η θέση του ποταμιού σχέση με την ανάπτυξη και την οικονομία της χώρας. Η Ελλάδα για να επιβιώσει θα πρέπει να κάνουμε αναπτυξιακές συνεργασίες με άλλες χώρες ή θα παίρνουμε συνέχεια δάνεια ή θα υπογράφουμε μνημόνια.
Η ανάπτυξη περνά μέσα από την Παιδεία!

Έχω καθυστερήσει να πάρω το πτυχίο μου 12 χρόνια, τελειώνω σε ένα μήνα. το δικαιούμαι; κοστίζω κάτι στο δημόσιο; είμαι περισσότερο χρήσιμος χωρίς πτυχίο; αξίζω να διαβάζω και να περνάω μαθήματα με ένα τσεκούρι πάνω από το κεφάλι μου και μια μερίδα βουλευτών να με κατηγορούν ότι εγώ φταίω για το χάλι των πανεπιστημίων;
Δεν είμαστε ενάντια στους αιώνιους φοιτητές αλλά στη λογική που καλλιεργεί τις συνθήκες που επιτρέπουν τους αιώνιους φοιτητές. Το γεγονός ότι δεν καταφερόμαστε με κάθε τρόπο, όπως γράφετε, κατά των αιωνίων φοιτητών, φαίνεται άλλωστε και από την εκπεφρασμένη άποψή μας για το θέμα ότι: το πρόβλημα δεν είναι οι αιώνιοι, αλλά η λύση όμως δεν είναι απλά η επαναφορά των αιωνίων.
Παρακαλώ δείτε π.χ. σχετικό σημείωμα  επί του θέματος.

Καλησπέρα. Είναι αναγκαίο να ενισχύσετε τα προγράμματα Erasmus προς όφελος όλων των Ελληνικών πανεπιστημίων και σπουδαστών, να υπάρξει όμως η πλήρης ενημέρωση.
Είμαστε σαφώς υπέρ της εξωστρέφειας των ελληνικών πανεπιστημίων και βέβαια υπέρ του Erasmus για ανταλλαγή φοιτητών. Για να ενισχυθεί ο θεσμός μάλιστα πρέπει τα ελληνικά πανεπιστήμια να προσφέρουν και μαθήματα στα αγγλικά ώστε να γίνουν συμφωνίες με περισσότερα πανεπιστήμια εξωτερικού. Η διαφάνεια στις διαδικασίες επιλογής είναι απαραίτητη.

Για την επιβολή ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση.
- Καλησπέρα σε όλους. Ποια είναι η θέση του Ποταμιού για το 23% στην εκπαίδευση και πιο το πλάνο για την επόμενη μέρα. Θα δεσμευθεί να πιέσει προς την κατάργηση αυτού του μέτρου που πλήττει χιλιάδες οικογένειες σε ολόκληρη την Ελλάδα;
-Τι θα κάνει το Ποτάμι για το 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση; Ποιά είναι η θέση σας και η δέσμευσή σας;
-Τι θα κάνετε με το 23% στην εκπαίδευση; Μπορείτε να δεσμευτείτε σε μια σαφή και οριστική απάντηση;
-Ποιά είναι η θέση σας για το 23% στην εκπαίδευση; Πως θα το αντιμετωπίσετε;
-Σε περίπτωση που είστε στην κυβέρνηση την επομένη των εκλογών, ποιά θα είναι η στάση σας απέναντι στο νέο χαράτσι (γιατί περί αυτού πρόκειται) του 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση; Είναι περίπου μέσα Σεπτέμβρη και οι επαγγελματίες του κλάδου δεν ξέρουμε πως να χειριστούμε τους πελάτες μας (τους παλιούς κυρίως- αφού καινούργιους δεν είδαμε ακόμη , μιας και τα "μαύρα" ιδιαίτερα ανθίζουν φέτος)! Ευχαριστώ!
-Τις τελευταίες μέρες γίνεται σάλος με τα ιδιωτικά σχολεία και τον ΦΠΑ.
Τι σκοπεύετε να κάνετε για αυτό το μέτρο;

Το ΦΠΑ 23% πλήττει κυρίως τα χαμηλά εισοδήματα που θέλουν να εφοδιάσουν τα παιδιά τους (φροντιστήρια, ξένες γλώσσες. Ωδεία, ΙΕΚ κ.λπ.). Μάλιστα στην αρχή το ΦΠΑ 23% ήταν μόνο στα φροντιστήρια κλπ. και μετά έφεραν και το ΦΠΑ στα ιδιωτικά σχολεία.
Υπάρχει πρόταση του Ποταμιού για τον γενικό χειρισμό του ΦΠΑ όπου δεν απαιτείται το 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Το Ποτάμι και ο επικεφαλής του Σταύρος Θεοδωράκης έχουν δεσμευθεί για κατάργηση του 23% στην εκπαίδευση η οποία θα συνεχίσει να είναι και μετεκλογικά βασική προτεραιότητα του Ποταμιού, η υλοποίησή της οποίας θα διασφαλιστεί με την ανάδειξη του Ποταμιού ως καθοριστικού παράγοντα διακυβέρνησης.

Για τα πειραματικά και πρότυπα σχολεία τελικά πρέπει να δίνουν εξετάσεις τα παιδιά; Αν όχι, πώς θα γίνεται επιλογή;
Η ουσιαστική κατάργηση των πρότυπων και πειραματικών είναι το μεγαλύτερο λάθος της κυβέρνησης στην Παιδεία. Η κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων υπονομεύει τον θεσμό. Το είδαμε και στα μέσα της δεκαετίας του 1980 όταν καταργήθηκαν οι εξετάσεις κι επανήλθαν το 2011. Μαθαίνουμε τα παιδιά ότι η διεκδίκηση ενός καλύτερου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος εξαρτάται από την τύχη κι όχι από την προσπάθειά τους. Κακό μήνυμα. Το στοίχημα είναι να επεκταθεί ο θεσμός των προτύπων που τόσο πολέμησε ο ΣΥΡΙΖΑ σε όλη την χώρα και κυρίως σε υποβαθμισμένες περιοχές.

Η ενασχόληση με τον αθλητισμό σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης θα πρέπει να εντατικοποιηθεί ώστε να αποκτήσουμε μια καλύτερη νοοτροπία και να μας βελτιώσει ως ανθρώπους. Προκειμένου να γίνει αυτό όμως θα πρέπει να υπάρχουν υποδομές κάτι που στην συγκεκριμένη χρονική περίοδο είναι σχεδόν αδύνατο ακόμη και να συντηρηθούν οι ήδη υπάρχουσες. Πως θα μπορέσετε να το κατορθώσετε αυτό;
Ο σχολικός αθλητισμός είναι πολύ υποβαθμισμένος. Πιστεύουμε ότι θα πρέπει να αναβαθμιστεί κι αυτό δεν είναι μόνο θέμα πόρων αλλά και νοοτροπίας.
Ιδιωτικά Ι.ΙΕΚ και Κολλέγια κατά τη διάρκεια εγγραφών των σπουδαστών όπως τώρα, κάνουν καταχωρημένες διαφημίσεις στα ΜΜΕ προβάλλοντας “επώνυμους” επαγγελματίες οι οποίοι φαινομενικά διδάσκουν σε αυτά, ενώ ουσιαστικά κάνουν σεμινάρια 1-2 φορές το χρόνο όπως ακούγεται. Κάτι τέτοιο δεν αποτελεί παραπλανητική διαφήμιση και παραπλάνηση των σπουδαστών; Ποια η θέση του Ποταμιού και τι πρόκειται να κάνει με το εν λόγω θέμα;

Υπάρχει ο θεσμός των Δημοσίων ΙΕΚ. Όμως η καθυστέρηση, "σκόπιμη" .....της δημοσιοποίησης των ειδικοτήτων σπρώχνει τους ενδιαφερόμενους στα Ιδιωτικά.
Πιστεύετε ότι το εκπαιδευτικό προσωπικό θα έπρεπε να συμμετέχει στην αξιολόγηση. Και αν ναι ποιοι θα το εκπροσωπούν;
Θα μπορούσαν οι εκπαιδευτικοί να αξιολογούν το διευθυντή τους στο βαθμό που προάγει το διδακτικό και μαθησιακό έργο του σχολείου και την επαγγελματική τους ανάπτυξη. Η αξιολόγηση θα πρέπει να είναι ηλεκτρονική για να διασφαλίζει την ανωνυμία τους καθώς και να προσμετράται στις ανελίξεις τους ή στη νέα αίτηση για παράταση της θητείας τους. Αυτό είναι αξιοκρατία και όχι η επιλογή προσώπων μέσα από το σύλλογο που προάγει τις πελατειακές σχέσεις.

Θεωρείτε πως για την αποτελεσματική λειτουργία του εκπαιδευτικού μας συστήματος απαιτούνται τόσο ένα διαφανές σύστημα απόδοσης ευθυνών και κοινωνικής λογοδοσίας όσο και απονομής ηθικών ή και υλικών αμοιβών; Αν ναι, πώς σκοπεύετε να το υλοποιήσετε;
Για ένα αποτελεσματικό και αποδοτικό σχολείο χρειαζόμαστε σύστημα αξιολόγησης και κινήτρων. Επίσης, οφείλει το κράτος να περιγράφει με ακρίβεια τις θέσεις εργασίας (ποιος είναι υπεύθυνος και για τι). H απουσία συστήματος λογοδοσίας οφείλεται ακριβώς στην αδυναμία του κράτους να καθορίσει αρμοδιότητες και ευθύνες

Ποιά είναι η θέση σας για την εκμάθηση ξένων γλωσσών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Είναι εφικτό κατά τη γνώμη σας να συνδεθούν τα αγγλικά, τα γαλλικά και άλλες γλώσσες που διδάσκονται στο σχολείο, με αντίστοιχα επίπεδα στο Κοινό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες;
Σαφώς και είναι! Θέση μας επίσης είναι η απόκτηση πιστοποιητικού γλωσσομάθειας από τα δημόσια σχολεία

Ποια είναι η άποψή σας για τη σύνθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ ΚΥΣΠΕ-ΚΥΣΔΕ κλπ. και πώς μπορεί να γίνουν ανεξάρτητα και ακομμάτιστα;
Η Διαφάνεια πραγματικά περιορίζει τα φαινόμενα διαπλοκής και μικροκομματικών εξυπηρετήσεων, αλλά εδώ θέλουμε και την βοήθεια των ίδιων των εκπαιδευτικών που επιλέγουν και τους αιρετούς τους.

Η απόφαση του ΣΤΕ δικαιώνει τους καθηγητές που είχαν επιτυχία στο διαγωνισμό του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ) και δε διορίστηκαν. Όμως το υπουργείο, αν και γνωρίζει την απόφαση, αδιαφορεί. Τι μέτρα θα πάρετε από σήμερα κιόλας; Πώς θα επηρεάσετε τη σημερινή υπουργό Παιδείας για να κατευθυνθεί στο νόμιμο;
Είναι αυτονόητο ότι οι αποφάσεις των δικαστηρίων πρέπει να είναι σεβαστές.

Τι θα κάνετε με την απόφαση του ΣΤΕ που υπάρχει ήδη στο υπουργείο παιδείας και θεωρεί αντισυνταγματικές όλες τις μόνιμες προσλήψεις που δεν έγιναν σύμφωνα με το ποσοστό 60-40;(60% από ΑΣΕΠ και 40% από προϋπηρεσία).
Βασική μας θέση είναι πως όλοι οι διορισμοί στο δημόσιο θα πρέπει να γίνονται μετά από εξετάσεις στον ΑΣΕΠ με μοριοδότηση και της προϋπηρεσίας μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας

Νομίζω ότι είναι επιτακτική ανάγκη η δημιουργία μη κρατικών παν/μιων!! Χρειάζεται συνταγματική αναθεώρηση; ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ θα πρέπει, τώρα που είναι επίκαιρο, λόγω φοιτητικής μετανάστευσης, να το αναδείξει!
Το κάνουμε ήδη.

Για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε σχολεία του εξωτερικού τι λέτε; Υπάρχουν κενά και το πρόβλημα το αντιμετωπίζουν κυρίως μαθητές Γ´ λυκείου!
Κάθε απόσπαση πρέπει να γίνεται με διαφάνεια και να εξυπηρετεί τις ανάγκες της ομογένειας, η οποία έχει πλήρως την στήριξή μας. Τ.Κ.

Θα διατηρήσετε τα σχολεία ΕΑΕΠ στο δημοτικό σχολείο;
Είμαστε υπέρ των σχολείων με ΕΑΕΠ και μάλιστα υπέρ της διάδοσης και επέκτασής τους, με την εξασφάλιση περισσότερων πόρων από το νέο ΕΣΠΑ καθώς αυτό λειτουργεί υπέρ της εκπαίδευσης, των μαθητών και των οικογενειών τους.

Υπάρχει παραπαιδεία. Ιδιαίτερα μαθήματα κατ'οικον γίνονται από διορισμένους κ αδιόριστους καθηγητές. Η αοριστολογία να βελτιώσουμε τα δημόσια σχόλια δεν επαρκεί. Άλλες χώρες έχουν προχωρήσει στην κατ'οικον εκπαίδευση με καθηγητές επιλεγμένους από τον γονέα.
Τα ιδιωτικά φροντιστήρια θα μπορούσαν να συνεργαστούν με άλλους ιδιωτικούς ή δημόσιους φορείς για να συμπληρώσουν τα προβλεπόμενα μαθήματα που δεν διδάσκουν (γυμναστική από αθλητικά σωματεία κ.ο.κ.) και να παράσχουν ισότιμη εκπαίδευση με τα "κανονικά" ιδιωτικά σχολεία. Η άποψη σας;
Η κατ’ οίκον εκπαίδευση επιλέγεται σε περιοχές της Αυστραλίας όπου η πρόσβαση σε ένα σχολείο είναι δύσκολη. Οι δεξιότητες που αποκτά ένας μαθητής-τρια φοιτώντας σε ένα σχολείο είναι αναντικατάστατες. Δεν είμαστε υπέρ της κατ’ οίκον εκπαίδευσης αποκλειστικά γιατί η επιστήμη έχει απαντήσει εδώ και χρόνια για τη σημαντικότητα της μάθησης σε σχολικές κοινότητες. Αυτός άλλωστε είναι ο λόγος που όλα τα κράτη επενδύουν σε σχολεία.

Είστε υπέρ ή κατά του κλεισίματος ορισμένων τμημάτων/σχολών/ιδρυμάτων;
Στα πλαίσια ενός ανασχεδιασμού της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα πρέπει να δούμε πώς θα εξορθολογήσουμε το σύστημα. Αν μετά από τη συνολική αξιολόγηση και τον σχεδιασμό προκύψουν τμήματα/σχολές/ιδρύματα που πρέπει να συγχωνευθούν/ καταργηθούν αυτό θα πρέπει να γίνει.

Τι είστε πρόθυμοι να κάνετε για να σταματήσει επιτέλους το φαινόμενο των ιδιαιτέρων μαθημάτων από διορισμένους κυρίως καθηγητές, τους οποίους ως τώρα καμιά κυβέρνηση δεν έχει ενοχλήσει και συνεχίζουν να πλουτίζουν με μαύρο χρήμα; Με ποιο τρόπο θα επιβληθεί επιτέλους η νομιμότητα;
Η βελτίωση του επιπέδου των δημοσίων σχολείων θα μειώσει την ανάγκη για ιδιαίτερα μαθήματα. Όσο για το μαύρο χρήμα, αυτό είναι φορολογικό αδίκημα. Ως εκ τούτου, η επίλυση του προβλήματος αφορά περισσότερο στο υπουργείο οικονομικών.

Ποια είναι η άποψή σας για την πρόταση της Δράσης, ώστε να χρηματοδοτείται η εκπαιδευτική μονάδα μέσω επιδότησης των γονέων (κουπόνι εκπαίδευσης);
Έχουμε απαντήσει για τα κουπόνια στην εκπαίδευση. Προϋπόθεση για αυτή τη συζήτηση είναι να γνωρίζουμε πόσο στοιχίζει ο μαθητής-τρια στο δημόσιο. Χρειαζόμαστε μήνες δουλειάς και αλλαγών για να γίνει αυτό.
Φέτος τέλειωσα τη γ' λυκείου, οπότε γνωρίζω καλά το εκπαιδευτικό-χρησιμοθηρικό όργιο της παραπαιδείας και της υπονόμευσης (έως και αχρήστευσης) των Λυκείων (ακόμα και των λίγο καλύτερα οργανωμένων Π. Πειρ. όπως το δικό μου).

Τι μπορεί να γίνει για τον περιορισμό της παραπαιδείας που ματώνει μαθητές-οικογένειες-καθηγητές;
Πιστεύουμε ότι το Εθνικό Απολυτήριο θα βοηθήσει στην μείωση των φαινομένων αυτών.

1) Ποια είναι η θέση του ποταμιού για να μην ξοδεύουμε τόσα χρήματα στα φροντιστήρια αφού έχουμε το παράδειγμα της Ευρώπης; Πληρώνουμε 400 ευρώ η οικογένεια μόνο για τα αγγλικά.
2) Γιατί στο ποτάμι δεν υπάρχουν θέσεις για τα προβλήματα δημοτικού-γυμνάσιου-τεχνικού λυκείου-γενικού λυκείου. Αφού ακούμε πολλά μόνο για το πανεπιστήμιο.
1) Απαντήθηκε νωρίτερα
2) Κάθε άλλο. Κύρια θέση μας είναι ότι οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις δεν αρχίζουν από τα Πανεπιστήμια αλλά από τα δημοτικά και ακόμη καλύτερα από τα νηπιαγωγεία. Γι' αυτό άλλωστε απέτυχαν οι προηγούμενες απόπειρες. Δείτε τις 99 θέσεις στο site μας.

Ένα από τα θέματα στα οποία η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προχώρησε σε αλλαγές στην εκπαίδευση είναι η επιλογή Στελεχών σε επίπεδο Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης αλλά και Διευθυντών και Υποδιευθυντών Σχολικών Μονάδων. Στην πρώτη περίπτωση η επιλογή έγινε με τον υπάρχοντα νόμο και με διαδικασίες που ενώ προεξαγγέλθηκαν από τον υπουργό Παιδείας κ. Μπαλτά ως "κρυστάλλινες" υπάρχουν πολλές επιφυλάξεις στην εκπαιδευτική κοινότητα για την αντικειμενικότητα των κριτηρίων τους. Στην δεύτερη περίπτωση ο Ν. 3848/2010 αντικαταστάθηκε με το νέο Ν. 4327/2015 και με διαδικασίες εκλογών στα σχολεία, που ενώ υποτίθεται ότι θα διόρθωνε τις αδικίες του παρελθόντος, δημιούργησε σε αρκετές περιπτώσεις κλίμα έντασης, αντιπαραθέσεων και συναλλαγής στη σχολική κοινότητα. Ποιες είναι οι θέσεις του To Potami ‪#‎torapaideia‬ για την επιλογή στελεχών στην εκπαίδευση;
Ψηφίσαμε αρνητικά στο νομοσχέδιο γιατί διαφωνήσαμε στον τρόπο αξιολόγησης κι αν ανατρέξετε στην ιστοσελίδα μας θα δείτε και την κριτική.

Εάν συμμετάσχετε στην κυβέρνηση, με τους περιφερειακούς διευθυντές κάποιοι από τους οποίους επαίρονται γιατί δεν εφάρμοσαν την αξιολόγηση , παραδέχονται δηλαδή δημόσια ότι παρότι δημόσιοι υπάλληλοι δεν εφάρμοσαν νόμο του κράτους, και το κάνουν αυτό δημόσια μέσα από τις ιστοσελίδες των υπηρεσιών τους, τι σκοπεύετε να κάνετε; Θα ζητήσετε την πειθαρχική τους δίωξη για παράβαση καθήκοντος; Και γενικά, θα φροντίσετε για την αλλαγή των περιφερειακών διευθυντών και την αντικατάστασή τους από στελέχη που όντων διαθέτουν την προβλεπόμενη από την κείμενη νομοθεσία αυξημένη διοικητική και ακαδημαϊκή επάρκεια;
Θέση μας είναι η αξιοκρατική επιλογή ειδικά στις υψηλόβαθμες θέσεις Εκπαιδευτικής Διοίκησης. Αλλαγή λοιπόν του νόμου επιλογής και ανελίξεων. Δεν μπορείς να ηγείσαι μίας Περιφέρειας και να είσαι αρνητής αξιολόγησης.

Τη σεξουαλική αγωγή πώς την εννοούμε;
Όχι διαφορετικά απ΄τον τρόπο με τον οποίο ορίζεται στις προηγμένες χώρες του κόσμου.

Ποιό θα είναι το ισοδύναμο σύστημα εισαγωγής των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αντί των πανελληνίων; Αυτό το σύστημα θα διασφαλίζει την αξιοκρατική εισαγωγή των μαθητών στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ της χώρας;
Θα υπάρχει καταρχήν το εθνικό απολυτήριο από το Λύκειο (μπορεί να αρκεί και μόνο του για σχολές χαμηλής ζήτησης) και στη συνέχεια οι πανελλήνιες πρέπει να έχουν την μορφή τεστ γνώσεων και δεξιοτήτων με βάση διεθνή πρότυπα.

Ειδικά σχολεία! Ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς! Τι προτίθεστε να κάνετε; Θα τα έχετε σε προτεραιότητα;
Τα ειδικά σχολεία στελεχώνονται συστηματικά εδώ και χρόνια από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και έχουν σημαντικές ελλείψεις σε μόνιμο προσωπικό. Μάλιστα, η στελέχωση καθυστερεί σημαντικά δημιουργώντας πολλά προβλήματα. Οι εξατομικευμένες ανάγκες και ιδιαιτερότητες του μαθητικού πληθυσμού επιβάλλει το διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών φυσικά μέσω ΑΣΕΠ.

Καλησπέρα. Έχετε κάποιο σχέδιο ή μάλλον είναι στο πρόγραμμα σας να αντιμετωπίσετε την "λατρεία" της ελληνικής εκπαίδευσης για τις εξετάσεις, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης; Εννοείται και για το γεγονός πως οι μαθητές κρίνονται με βάση το αν μάθανε παπαγαλία την ιστορία, τα αρχαία κ.λπ., ενώ μπορεί με αυτόν τον τρόπο να χάνονται μυαλά και ταλέντα που δεν μπορούν να επιβιώσουν σε ένα τέτοιο σύστημα;
Εξετάσεις υπάρχουν σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα. Η υπερβολή είναι που δημιουργεί στρεβλώσεις. Η κριτική μάθηση είναι σκοπός του Ποταμιού.

Είναι δόκιμος ο ορισμός Παραπαιδεία για τα φροντιστήρια; Αναγνωρίζετε ότι εκεί παράγεται εκπαιδευτικό έργο; Θα ήταν ωφέλιμη η ένταξή τους στο επίσημο εκπαιδευτικό έργο;
Όχι δεν είναι δόκιμος, χρησιμοποιούμε τον όρο φροντιστηριακή εκπαίδευση (δείτε το site μας).

Ποια η θέση του Ποταμιού για τον τρόπο επιλογής στελεχών που θέσπισε η απελθούσα κυβέρνηση; Πρόκειται να εισηγηθεί ένα αξιοκρατικό σύστημα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης με έμφαση στα επιστημονικά προσόντα και την εμπειρία;
To ΠΟΤΑΜΙ έχει σαφή και ξεκάθαρη θέση για την τις ανελίξεις σε διοικητικές θέσεις αλλά και θέσεις ΣΣ. Η προϋπηρεσία στην τάξη ως διδάσκοντα δεν σημαίνει και καλό διευθυντή. Πρόκειται για ένα εντελώς διαφορετικό έργο. Σαφώς η εκπαιδευτική προϋπηρεσία αποτελεί προϋπόθεση για τη θέση. Συνεπώς ο νόμος Μπαλτά που πριμοδοτεί την ακραία την προϋπηρεσία και ισοπεδώνει τα διδακτορικά και μεταπτυχιακά θεωρείται αναξιοκρατικός και ισοπεδωτικός για όσους εκπαιδευτικούς συνεχίζουν να μορφώνονται ενώ είναι σε τάξεις. Σημαντική απουσία, η ισχυρή μοριοδότηση ΜΑ και Διδακτορικών συνάφειας όπως γίνεται σε όλες τις θέσεις του δημοσίου.

Ποια είναι η άποψη σας για το σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων; Πρέπει να θεσπιστεί η βάση του 10 ξανά όσον αφορά την εισαγωγή μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;
Είναι θέση του Ποταμιού που έχει εκφρασθεί ήδη από πέρσι ότι πρέπει να επανέλθει η βάση του 10. Ίσως αυτό είναι και η αφορμή να γίνει αναδιάταξη κι εξορθολογισμός του χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης.

Ποιες θέσεις σας αποτελούν κόκκινες γραμμές του κόμματος σας για την παιδεία σε περίπτωση που βρεθείτε στην κυβέρνηση με συνεργασία; Η τεχνική εκπαίδευση είναι πυλώνας ανάπτυξης για την Ελλάδα. Έχετε κάποιο το σχέδιο αναβάθμισης της; Και κυρίως πως θα βρεθούν τα λεφτά;
Οι κόκκινες γραμμές είναι να μην οπισθοδρομήσει η παιδεία όπως προσπάθησε να κάνει ο κ. Μπαλτάς ακούγοντας μόνο κάποιους συνδικαλιστές. Θα προσπαθήσουμε να ευθυγραμμίσουμε την ελληνική εκπαίδευση με το διεθνές γίγνεσθαι. Έχετε δίκιο για τον σημαντικό ρόλο της τεχνικής εκπαίδευσης που δεν τη βλέπουμε σαν αποπαίδι. Σκοπεύουμε μάλιστα στο μέλλον να επεκτείνουμε τον θεσμό των Πρότυπων σχολείων και στα τεχνικά λύκεια. Δεν χρειάζονται και πολλά χρήματα γι αυτό αλλά καλός σχεδιασμός.

Είμαι 19 χρονών και φέτος έδωσα δεύτερη χρονιά πανελλήνιες εισαγωγικές εξετάσεις. Δεν ήμουν μαθητής του 20 αλλά ούτε ήμουν τελείως σκράπας. Ανάλογα την συμπεριφορά των εκπαιδευτικών ενδιαφερόμουν η δεν ενδιαφερόμουν για το μάθημα τους. Υπήρχαν δουλευταράδες που ήξεραν πως να συμπεριφερθούν σε μικρά παιδιά που το καθένα έχει διαφορετικά προβλήματα και θέματα στο οικογενειακό του περιβάλλον και είχαν ως σκοπό να μας δώσουν παιδεία(!) αγάπη και πάνω από όλα ένα χρήσιμο τρόπο σκέψης... Υπήρχαν όμως και αυτοί που ήταν οι άχρηστοι. Άνθρωποι που δεν έχουν ιδέα τι σημαίνει αθώα ψυχή τι σημαίνει παιδί. Που το μόνο που τους ένοιαζε ήταν να συνδικαλίζονται η το ποτέ να έρθει το καλοκαίρι να γλιτώσουν από εμάς. Υπήρξα παρών σε σκηνικό οπού φιλόλογος γυναικά και μητέρα 3 παιδιών φώναζε σε ένα συμμαθητή μου πως θα καταντήσει εμπρηστής(την περίοδο διακυβέρνησης Καραμανλή και ρουσφετοπροσλήψεων Παυλοπούλου) επειδή δεν έγραψε μια έκθεση... Το συγκεκριμένο παιδί έμαθε μονός του να λύνει και να δένει αυτοκίνητα -μηχανάκια. Αυτή η γυναικά παράδειγμα πως θα απομακρυνθεί;; Οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων είναι κομμάτι των κομματικών στρατών και αν ο καθηγητής είναι δικός τους δεν κουνιέται καρφίτσα. Οι δυνατότητες των 5μελων κάθε τμήματος ή των 15μελων κάθε σχολικής μονάδας είναι περιορισμένες. Οι μαθητές έχουν μια λύση κατάληψη - αποχή. Το αποτέλεσμα; Μεγαλύτερη έλλειψη βοήθειας στους μαθητές από τους ελάχιστους σωστούς εκπαιδευτικούς. Ίσως θα έπρεπε επιτέλους οι μαθητές – φοιτητές (δεν γνωρίζω αν είναι ίδια η κατάσταση στα πανεπιστήμια) να μπορούν να αξιολογούν τους αξιολογητές -εκπαιδευτικούς τους βάση συμπεριφοράς και διαπαιδαγώγησης; Πιστεύω καλύτερος κριτής δεν υπάρχει.
Είμαστε υπέρ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού με στόχο τη βελτίωση και όχι την απόλυση. Αυτό σημαίνει πως εκπαιδευτικοί που δεν έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν σε διδασκαλία θα πρέπει να επιμορφώνονται ώστε να επιτευχθεί η επιθυμητή επαγγελματική ανάπτυξη. Αυτό θα ήταν προς όφελος όλων των μαθητών.
Και μια δεύτερη ερώτηση: Υπάρχει κάποιο σχέδιο ή έστω πρόθεση να απαγορευτούν ή να μειωθεί επιτέλους η δύναμη των κομματικών φοιτητικών παρατάξεων στα ΑΕΙ/ΤΕΙ;
Δε μπορεί να απαγορευθεί η ύπαρξη κομματικών φοιτητικών παρατάξεων ή άλλων σχημάτων με βάση το Σύνταγμα. Είναι αναφαίρετο δικαίωμα. Ωστόσο μπορεί να περιορισθεί η κακώς εννοούμενη δύναμη και επιρροή των κομματικών παρατάξεων μέσω της θέσπισης ενιαίου ψηφοδελτίου στις φοιτητικές εκλογές.

Φοιτητικές παρατάξεις! Πώς θα τα ξεφορτωθούμε; Εκτός και αν θεωρείτε ότι δεν υπάρχει θέμα εκεί. (Τραπεζάκια έξω από κάθε αμφιθέατρο)
Δε μπορεί να απαγορευθεί η ύπαρξη κομματικών φοιτητικών παρατάξεων ή άλλων σχημάτων με βάση το Σύνταγμα. Είναι αναφαίρετο δικαίωμα. Ωστόσο μπορεί να περιορισθεί η κακώς εννοούμενη δύναμη και επιρροή των κομματικών παρατάξεων μέσω της θέσπισης ενιαίου ψηφοδελτίου στις φοιτητικές εκλογές.

Πείτε μας γιατί πρέπει να μοριοδοτούνται οι αθλητές για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ ή να μπαίνουν χωρίς εξετάσεις; Αυτό έχει δημιουργήσει πολλά σκάνδαλα.
Είμαστε σαφώς υπέρ. Πιστεύουμε ότι η ορθολογική μοριοδότηση κάνει καλό γιατί σπρώχνει τα παιδιά στον αθλητισμό. Χρειάζεται όμως κι έλεγχος γιατί αυτό το σωστό μέτρο έχει γίνει στο παρελθόν και αντικείμενο υπερεκμετάλλευσης (ανύπαρκτα αθλήματα, εικονικές συμμετοχές κ.λπ.). Είμαστε υπέρ της μοριοδότησης των επιτυχιών αλλά όχι υπέρ της εισαγωγής άνευ εξετάσεων (στις μεγάλες αγωνιστικές διακρίσεις) γιατί χρειάζεται ένα ελάχιστο επίπεδο για να μπεις και να τελειώσεις το πανεπιστήμιο. Επίσης δεν συμφωνούμε με την άποψη της ΝΔ (προσχέδιο νόμου από τον κ. Ανδριανό τον Νοέμβριο του 2014) ότι η μοριοδότηση πρέπει να αφορά μόνο τα τμήματα Φυσικής Αγωγής γιατί κάτι τέτοιο θεωρεί ότι οι αθλητές μπορεί να γίνουν μόνο προπονητές και δεν είναι έτσι, έχουμε πολλά παραδείγματα.

Στις περισσότερες συζητήσεις για την Παιδεία, η κουβέντα εξαντλείται γύρω από τα Πανεπιστήμια. Αν θα γίνουν ιδιωτικά, με ποιο τρόπο θα εκλέγονται οι Πρυτάνεις, κοκ. Όμως το τεράστιο πρόβλημα της Παιδείας στη χώρα μας (και κατά την εκτίμησή μου, προϊόν και των υπόλοιπων μεγαλύτερων προβλημάτων), βρίσκεται στο κόκκαλό της, στη βασική εκπαίδευση: στο δημοτικό, στο γυμνάσιο. Μέχρι σήμερα έχουμε ένα άθλιο σύστημα αποστήθισης που στην καλύτερη παράγει άβουλα φωτοτυπικά μηχανήματα, στην πλειοψηφία δε, παιδιά που μισούν το σχολείο, τους "αμόρφωτους" δασκάλους-καθηγητές και κατ’ επέκταση κάθε προοπτική για μάθηση, μόρφωση, πολιτισμό. Ποια είναι η θέση του "Ποταμιού" για αυτό το μείζον πρόβλημα και τι θα αλλάξει (αν προτίθεται να αλλάξει);
Αποδέσμευση του Λυκείου από τις εισαγωγικές εξετάσεις, αξιολόγηση αλλά και κινητροδότηση διδασκόντων, εφαρμογή καινοτόμων τεχνικών και στα δημόσια σχολεία. Να οδηγήσουμε σε ένα σχολείο όχι παπαγαλίας αλλά κριτικής σκέψης και βιωματικής μάθησης. Οι μεταρρυθμίσεις πρέπει να ξεκινούν από τις χαμηλότερες βαθμίδες.

Καλησπέρα σας, ακούγοντας τις τοποθετήσεις του προέδρου σχετικά με το μείζον πρόβλημα των καταλήψεων στα ελληνικά πανεπιστήμια δημιουργείται μια μπερδεμένη εντύπωση. Αν λοιπόν το Ποτάμι βρίσκεται αύριο στην κυβέρνηση, τι σκοπεύει να κάνει για το συγκεκριμένο πρόβλημα μόλις εμφανιστεί; Θα κληθούν οι αστυνομικές δυνάμεις για να λυθεί το πρόβλημα ή θα υιοθετηθεί η μετριοπαθής άποψη "είμαστε κατά των μειοψηφικών ομάδων που παρακωλύουν την εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και κατά των αστυνομικών παρεμβάσεων στις πανεπιστημιακές κοινότητες";
Θα πρέπει να λύνονται αυτά τα θέματα καταρχήν ενδοπανεπιστημιακά. Χρειάζεται στενή συνεργασία ακαδημαϊκών αρχών και πολιτείας προκειμένου να λύνονται με τον καλύτερο τρόπο. Το νομικό πλαίσιο υπάρχει άλλωστε.

Καλησπέρα, τι πιστεύει το Ποτάμι για το θεσμό των κουπονιών εκπαίδευσης που υπάρχει στο εξωτερικό; Θα μπορούσαν τα vouchers να χρησιμοποιηθούν και στην Ελλάδα για την αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας;
Τα κουπόνια στην εκπαίδευση δεν είναι δυνατό να εφαρμοστούν προς το παρόν καθώς δεν έχει υπολογιστεί το κόστος ανά μαθητή στο δημόσιο σχολείο. Σαφώς σε ό,τι αφορά υπηρεσίες προσχολικής αγωγής (π.χ. +παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς) θα πρέπει σε όποιον δήμο δεν παρέχονται οι υπηρεσίες, να δίνεται κουπόνι στους γονείς για να καλύπτουν τις ανάγκες τους καθώς πληρώνουν φόρους και δημοτικά τέλη

Ποια είναι η θέση του Ποταμιού για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, κυρίως της πρωτο- δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, και από ποιους θα γίνεται;
Το Ποτάμι θέλει ένα σύστημα αξιολόγησης με στόχο τη βελτίωση και όχι την απόλυση. Αυτό σημαίνει άμεση σύνδεση με πολιτική επιμόρφωσης. Η αξιολόγηση προτείνουμε να γίνεται από Ανεξάρτητη Αρχή Πιστοποιημένων Αξιολογητών για την διασφάλιση της αντικειμενικότητας. Με εργαλεία δοκιμασμένα σε διεθνείς έρευνας. Επίσης, μπορεί να είναι δικαίωμα του εκπαιδευτικού και όχι υποχρέωσή του.

Ποια είναι η θέση σας για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Προγράμματα όπως το Διάπολις και ο Οδυσσέας είναι απαραίτητα και θα πρέπει να συνεχιστούν!
Η διαπολιτισμική εκπαίδευση θα πρέπει να απασχολήσει άμεσα το Υπουργείο Παιδείας. Τα σχολεία της χώρας θα γίνουν πολυπολιτισμικά λόγω του μεγάλου μεταναστευτικού ρεύματος, ενώ ελάχιστα είναι επιμορφωμένοι οι εκπαιδευτικοί σε θέματα συνεκπαίδευσης και συνδιδασκαλίας.

Με το 4ο έτος μαθητείας ώστε οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ να αποκτούν εργασιακή εμπειρία πάνω στην ειδικότητα που έχουν σπουδάσει ποιά είναι η θέση σας;
Το 4ο έτος μαθητείας, θέλει πάρα πολύ καλό σχεδιασμό, ήδη υπάρχει πρόβλημα με τον σχεδιασμό της αντίστοιχης Πρακτικής στα ΙΕΚ, γενικά θα πρέπει να ξαναδούμε την μαθητεία γενικά ώστε να ανταποκρίνεται στην σύνδεση εργασίας και εκπαίδευσης.

Πιστεύετε ότι το σύστημα (πλέον καταργηθέν) της τράπεζας θεμάτων ήταν λανθασμένο ή ο τρόπος εφαρμογής του ήταν τέτοιος;
Αν θέλουμε ένα αυτόνομο Λύκειο με εθνικό ισχυρό απολυτήριο που θα έχει ισχύ εντός και εκτός της χώρας, θα πρέπει να οργανωθεί ένα εθνικό σύστημα εξετάσεων για κάθε σχολική τάξη. Για να συμβεί αυτό, θα πρέπει το Υπουργείο με εμπειρογνώμονες να ορίσει "τι πρέπει να ξέρει κάθε μαθητής-τρια ολοκληρώνοντας μία τάξη" (Σύστημα Εθνικών Επιπέδων) όπως ισχύει σε πολλές χώρες του κόσμου. Βάσει λοιπόν συγκεκριμένων γνώσεων και δεξιοτήτων που θα πρέπει να κατέχει κάθε μαθητής-τρια, οφείλουμε να φτιάξουμε μία βάση δεδομένων με εθνικά τεστ ανά γνωστικό αντικείμενο, τα οποία θα έχουν ΑΜΕΣΗ και όχι ΤΥΧΑΙΑ σχέση με τους στόχους, τα μαθησιακά επίπεδα και την ύλη ανά σχολική τάξη.

Τι σκοπεύει να κάνει Το Ποτάμι για να αναβαθμιστούν τα τεχνικά και επαγγελματικά λύκεια , διότι η Ελλάδα πέρα από πανεπιστημιακά "μυαλά" χρειάζεται εξειδικευμένα χέρια;
Να αναβαθμίσει και επικαιροποιήσει .τα προγράμματα σπουδών. Να επιμορφώσει τους εκπαιδευτικούς και να προσφέρει την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή ούτως ώστε στο μέλλον να αναπτύξουμε πρότυπη τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση.

Tελικά ο νόμος της κας Διαμαντοπούλου είναι θετικός για την ανώτατη εκπαίδευση; Θεωρείτε ότι πρέπει να γίνουν αλλαγές εκεί;
Ήταν ένας νόμος τομή για το ελληνικό πανεπιστήμιο που προσπάθησε να το εκσυγχρονίσει και να το φέρει πιο κοντά στη διεθνή πραγματικότητα. Συνάντησε μεγάλες αντιδράσεις γιατί έθιγε ομάδες της πανεπιστημιακής κοινότητας κυρίως στα θέματα διοίκησης των ΑΕΙ. Μετά από 3-4 χρόνια εφαρμογής του νόμου που πέρασε μέσα από συμπληγάδες και τροποποιήσεις φαίνεται ότι χρειάζεται βελτίωση στο θέμα της διαδικασίας εξέλιξης των μελών ΔΕΠ (να γίνει πιο διαφανής), του τρόπου εκπροσώπησης των φοιτητών στα όργανα (εμείς προτείνουμε με ενιαίο ψηφοδέλτιο κι όχι παραταξιακά) καθώς και σε κάποιες μικρολεπτομέρειες (πρόβλεψη για αναπληρωτές μονοπρόσωπων οργάνων).

Ποιες είναι οι θέσεις του Ποταμιού για Μεταπτυχιακά Προγράμματα Ειδίκευσης και Διδακτορική Έρευνα;
Θέλουμε την ενίσχυση τόσο των Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων όσο και της διδακτορικής έρευνας. Είναι αυτονόητο ότι οι γνώσεις ενός επιστημονικού αντικειμένου δεν εξαντλούνται στον προπτυχιακό κύκλο σπουδών. Η κοινωνία έχει μόνο να κερδίσει από το υψηλότερο επίπεδο γνώσης των αποφοίτων. Και, βεβαίως, η πολιτεία οφείλει να μεριμνήσει ώστε να μη τους διώχνει στο εξωτερικό.

Έχοντας διαβάσει τις θέσεις σας, και ωστόσο χωρίς να το αναγράφει κάπου, είστε υπέρ της εφαρμογής "σχολικών κουπονιών" όπως αντίστοιχα κόμματα/κινήματα του χώρου σας;
Τα κουπόνια στην εκπαίδευση δεν είναι δυνατό να εφαρμοστούν προς το παρόν καθώς δεν έχει υπολογιστεί το κόστος ανά μαθητή στο δημόσιο σχολείο. Σαφώς σε ό,τι αφορά υπηρεσίες προσχολικής αγωγής (π.χ. +παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς) θα πρέπει σε όποιον δήμο δεν παρέχονται οι υπηρεσίες, να δίνεται κουπόνι στους γονείς για να καλύπτουν τις ανάγκες τους καθώς πληρώνουν φόρους και δημοτικά τέλη.

Πιστεύετε ότι πρέπει να επανέλθει η βάση του 10 για την είσοδο σε κάποιο Πανεπιστημιακό ίδρυμα λαμβάνοντας υπόψιν ότι υπάρχει ο κίνδυνος να κλείσουν κάποια περιφερειακά ιδρύματα;
Είναι θέση του Ποταμιού που έχει εκφρασθεί ήδη από πέρσι ότι πρέπει να επανέλθει η βάση του 10. Ίσως αυτό είναι και η αφορμή να γίνει αναδιάταξη κι εξορθολογισμός του χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης.

Γιατί είστε υπέρ της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων; Πολλοί ακαδημαϊκοί όπως είναι ο κ. Μπαμπινιώτης δεν θεωρούν ότι θα συνεισφέρουν ουσιαστικά στην βελτίωση του ελληνικού δημοσίου πανεπιστημίου.
Είμαστε υπέρ της δυνατότητας ίδρυσης μη κρατικών μη κερδοσκοπικών Πανεπιστημίων. Θα αποτελέσουν ανάχωμα στη διαρροή εγκεφάλων (brain drain). Θα ελέγχονται και θα πιστοποιούνται από την ΑΔΙΠ όπως και τα κρατικά Πανεπιστήμια. Είμαστε η μόνη αναπτυγμένη χώρα στον κόσμο που δεν έχουμε (ακόμα και η Κίνα έχει).

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com