26 Ιούλιος, 2017

Άμεση κρατικοποίηση των ταξί

Ανδρέας Αθανασάκης

Με νέο σχέδιο νόμου του υπουργείου Μεταφορών προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι το όριο ηλικίας των οχημάτων πηγαίνει από τα 18 στα 22 έτη, ότι οι οδηγοί πρέπει να έχουν τριετές συμβόλαιο και τα αυτοκίνητα πρέπει να είναι δημοσίας χρήσεως. Γιατί να μην τα κρατικοποιήσουμε, να ησυχάσουμε; Να έχουμε αυτοκίνητα τριακονταετίας, κρατικά, με μόνιμους δημοσίους υπαλλήλους για οδηγούς, και να τους δίνουμε και επίδομα Τράγκα, για να συντονίζουν τους ραδιοφωνικούς δέκτες στους σωστούς ραδιοφωνικούς σταθμούς. Και οι συνδικαλιστές τους να συνεχίσουν την καριέρα τους χωρίς να ζηλεύουν τίποτα από τους συναδέλφους τους των ΔΕΚΟ.

Είναι ντροπή του υπουργείου Μεταφορών που συμβιβάζεται για άλλη μια φορά με τις συντεχνίες σε βάρος των Ελλήνων πολιτών. Όπως επί Σαμαρά έμπαιναν από το παράθυρο διατάξεις που εξυπηρετούσαν τις συντεχνίες, έτσι και επί Τσίπρα εισάγονται διατάξεις που επιχειρούν να υπηρετήσουν τις συντεχνίες και να τις προστατέψουν από τον ανταγωνισμό. Και όπως αυτές οι διευθετήσεις δε βοήθησαν την κυβέρνηση Σαμαρά που κατέρρευσε στις εκλογές, έτσι δε θα βοηθήσουν ούτε την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που την περιμένει το ίδιο τέλος.

Γιατί το υπουργείο Μεταφορών δε θέλει να αξιολογούνται οι οδηγοί από τους επιβάτες, όπως γίνεται με ένα κλικ στις εφαρμογές της Uber και της Beat; Γιατί να μην απολύονται οδηγοί που δημιουργούν προβλήματα στους επιβάτες, που παρενοχλούν, που συμπεριφέρονται απρεπώς, που δεν ακολουθούν τους κώδικες που επιβάλλει η εργασία τους; Γιατί να μην μπορούν να δουλέψουν νέοι που μπορούν να προσφέρουν, γιατί να μένει κλειστό ένα ολόκληρο επάγγελμα όταν μια κοινωνία στενάζει από τις συνέπειες της ανεργίας; Γιατί να βάλουμε εμπόδια στην κυκλοφορία μοντέρνων αυτοκινήτων, με ευγενικούς οδηγούς, που πληρώνονται με την πιστωτική κάρτα ηλεκτρονικά και μπορούν εύκολα να ελεγχθούν φορολογικά;

Η Ελλάδα δε βγαίνει από την κρίση γιατί υπάρχουν τύποι που συναλλάσσονται για μερικές ψήφους και εμποδίζουν τον εκσυγχρονισμό της χώρας. Γιατί υπάρχουν πολιτικοί που βάζουν το προσωπικό πολιτικό συμφέρον πάνω, πολύ πάνω, από το συμφέρον των Ελλήνων πολιτών. Ας μετονομαστεί επιτέλους το Υπουργείο Μεταφορών σε Υπουργείο Συντεχνιών. Δε χρειάζεται πια κανένα φύλλο συκής.

* Ο Ανδρέας Αθανασάκης είναι υπεύθυνος του Τομέα Δημόσιας Τάξης και Πολιτικής Προστασίας